Level 1 certificatie

Level 1 certificering laat flyers om High Power Raketten vliegen met een totaal geïnstalleerd impuls tot 640 n-sec.
Casco
De raket moet worden gebouwd door de flyer. De raket label aan de buitenzijde identificeren van de berekende drukpunt hebben. De raket moet van "conventionele raket ontwerp" zijn. "Odd Rockets", waaronder vliegende piramides, schotels en vliegende spoelen zullen niet worden toegestaan voor een certificatie-vlucht. De raket kan ofwel een kit of scratch gebouwd zijn. Scratch gebouwd raketten kunnen commercieel gebouwd componenten bevatten.
Recovery
Standard parachute herstel is vereist. Non-parachute recovery methoden (bijv tuimelen, helicopter, zweefvliegen, etc) zijn niet toegestaan ​​voor de certificering vluchten. Als de raket maakt gebruik van dual recovery, kan de eerste recovery evenement via drogue-less of streamer, zolang de hoofd- of tweede event maakt gebruik van een standaard parachute.
Motor
De certificatie vlucht moet met een enkele gecertificeerde H of I motor (getest totale impuls tussen 160,01 en 640,00 n-sec). Opgevoerd en / of geclusterde raketten mogen niet worden gebruikt voor certificering vluchten. De flyer wordt door de certificerende lid of hun aangewezen vertegenwoordiger worden waargenomen tijdens de montage (indien een reload of hybride) en de voorbereiding van de motor.
Elektronica
Electronics zijn niet vereist voor niveau 1 certificering vluchten.
Certificering Flight
Level 1 Certification vlucht kan plaatsvinden op elk verzekerd lancering. De certificerende lid (dwz prefect, TRA directeur, of TAP lid) moet aanwezig zijn en getuige zijn van de certificering vlucht. De verklarende lid moet de raket opstijgen getuigen in een stabiele wijze en dalen in gestabiliseerde wijze gecontroleerd door de recovery-systeem.
Post-Flight Inspection
De raket moet worden voorgelegd aan de certificerende lid voor inspectie. Als de raket niet kan worden hersteld, maar kan op zijn plaats worden gecontroleerd (hoogspanningsleidingen, boom, enz. ..) is dit acceptabel. De verklarende lid zal de raket op overmatige schade te inspecteren. Overmatige schade wordt geacht schade aan het punt dat als de flyer waren overhandigde een andere motor, de raket niet kon worden op het pad te zetten en weer veilig gevlogen. Schade veroorzaakt door de wind over de grond slepen zal niet leiden tot een diskwalificatie.
Non-certificering
Een van de volgende zal resulteren in het niet certificeren voor een certificeringsvlucht:
   
- motor cato
    -
overmatig schade
    - g
een recovery event of verwarde recovery systeem
    - r
aket vliegt buiten het gespecificeerde lancering gebied
    - o
nderdelen naar beneden niet om het herstel systeem bevestigd.
    - e
lke andere schending van TRA veiligheidscode in verband met deze vlucht
    - i
edere andere legitieme reden de certificerende lid acht voor non-certificering

Afdrukken E-mail